Lises Hjørne

Lise starter tirsdagen med

med

1/2 times

motion og gymnastik

 

tryk på linket

Lises opfordring til hjemmetræning:12 øvelser til 7 minutters daglig motion:

 

The 7-Minute Workout: Sådan træner du på bare 7 minutter

 

tryk på linket:

Smutvejen: 7 minutter er nok til at redde din kondition

7 minutter om dagen er alt, hvad du behøver, for at holde dig i form.

Det behøver hverken være tidskrævende, dyrt eller besværligt at dyrke effektiv motion. Du skal bare bruge dit gulv, din væg og en stol.

 

Til aktive deltagere i SGI-idræt-om-dagen:

7 minutters motion dagligt kan give stor træningseffekt, heldbreds- og motionsgevinster.

Her er de tolv øvelser:

Sprællemand

Sid op ad mur

Armstræk

Mavebøjninger

Træd op på stol

Squat

Tricepsøvelser på stol

Planken

Løb på stedet med knæløft

Lunge

Armstræk med rotation

Planken på siden

Pres dig selv og hold øje med uret

Fremgangsmåden er simpel.

Hver af de 12 øvelser laves i 30 sekunder, og mellem hver øvelse holder man 10 sekunders pause. Det er vigtigt, at man presser sig selv meget, hvis den kortvarige motion skal have optimal effekt.

Forestiller man sig en personlig ubehagsskala fra 1 til 10, skal man gerne ligge på 8 hele vejen igennem.